Raport Szczęśliwy dom

Klient

“Szczęśliwy dom” to projekt zainicjowany przez Otodom w 2021 roku, by badać poziom szczęścia Polek i Polaków w ich miejscach zamieszkania. Marka stanęła przed wyzwaniem, które polegało na znalezieniu nowej perspektywy na badane zagadnienie - tak, by kolejna edycja raportu wniosła do publicznej dyskusji istotne i ciekawe wnioski.
W ramach współpracy zrealizowaliśmy z marką Otodom dwie fale badania, które pozwoliły na opracowanie trzech raportów badawczych (premiera ostatniego nastąpiła w lutym 2025 roku). Postanowiliśmy przyjrzeć się dokładniej zarówno wątkom dotychczas poruszanym w raportach marki (jak poziom zadowolenia z miejsca zamieszkania przedstawicieli poszczególnych pokoleń), jak i zupełnie nowym. Dzięki temu udało nam się zainicjować publiczną dyskusję m.in. na temat Gniazdowników (czyli osób, które pomimo dorosłego wieku decydują się na zamieszkiwanie z bliskimi - okazało się, że u wielu z nich taki model życia wynika z chęci - a nie z przymusu, jak dotychczas sądzono). W drugim z serii raportów przyjrzeliśmy się grupie osób neuroatypowych w kontekście ich dobrostanu mieszkaniowego. Trzeci raport analizuje z kolei stosunek Polek i Polaków do własności nieruchomości. Zrealizowane raporty posłużyły za podstawę nie tylko szeregu aktywności PR-owych, lecz także marketingowych marki Otodom - włączając w to kampanię telewizyjną. Do merytorycznej współpracy przy raportach zaprosiliśmy ekspertki i ekspertów, w tym profesora Tomasza Sobierajskiego, doktor Joanne Jurgę czy Laboratorium Architektury 60+ LAB60+.


narzędzia
czas trwania
Realizacja
styczeń–grudzień 2024 r.
Komunikacja raportów “Mieszkanie na osi czasu” i “Emocje na kwadracie”ja
VII–IX 2024
Premiera raportu “Mieszkaniowe mieć czy być”
II 2025
Inne projekty z kategorii Dat:awesome